E-biznes

Prowadzący: 

Dr Grzegorz Wałęga

 

Kierunek:

ekonomia, specjalność: ekonomia menedżerska

 

Wymiar godzin:

30 h konwersatorium (studia stacjonarne), 15 h konwersatorium (studia niestacjonarne)

 

Literatura:

Afuah A., Tucci C.L., Biznes internetowy – strategie i modele, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
Grudzewski W.M., Hejduk I.K., Przedsiębiorstwo wirtualne, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2002.
Majewski P., Czas na e-biznes, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2007.
Niedźwiedziński M., Globalny handel elektroniczny, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.
Norris M., West S., E-biznes, Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa 2001.
Strategie i modele gospodarki elektronicznej, red. C.M. Olszak, E. Ziemba, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
Szpringer W., Prowadzenie działalności gospodarczej w Internecie – od e-commerce do e-businessu, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2005.

 

Treści kształcenia:

Charakterystyka sektora e-biznesu w Polsce i na świecie, prawne aspekty prowadzania działalności gospodarczej w interencie, dotacje na e-biznes ze środków Unii Europejskiej, wykorzystanie technologii informatycznych w przedsiębiorstwach, zagrożenia i bezpieczeństwo w systemach informatycznych, marketing internetowy i strategie marketingowe w e-biznesie, kreowanie wizerunku firmy działającej w internecie, e-commerce, wykorzystanie narzędzi internetowych w finansach, e-administracja, e-edukacja, e-usługi, m-biznes, outsourcing, wykorzystanie technologii informacyjno-telekomunikacyjnych w gospodarstwach domowych